W nocy z piątku na sobotę, z 31 stycznia na 1 lutego, rozpoczną się prace na skrzyżowaniu ulicy Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Kierowcy i autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego pojadą objazdami.
To kolejny etap
budowy nowej trasy tramwajowej, która poprawi dojazd do Dworca Zachodniego – już wkrótce najważniejszego węzła przesiadkowego zachodnich dzielnic Warszawy.
Na Grójeckiej jedną jezdniąWykonawca inwestycji – konsorcjum firm ZUE i Fabe – zamknie jezdnię Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej, przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Od piątku, 31 stycznia, od godziny 22:00 ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni, którą obecnie kierowcy jadą do centrum. Tymczasowe przewiązki przez torowisko zostaną wybudowane: za ulicą Baśniową – na wysokości budynku Grójecka 70 oraz za przystankiem Hale Banacha – na wysokości budynku Grójecka 114. Na przewiązkach, dla bezpieczeństwa, stanie sygnalizacja świetlna. Kierowcy jadący do centrum będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu, a w kierunku dzielnicy Włochy – dwa.
Jadący Grójecką od Okęcia nie skręcą w lewo, w Bitwy Warszawskiej 1920 r. Objazd dla nich zostanie wytyczony ulicami Dickensa i Szczęśliwicką. Z kolei na Grójeckiej od strony centrum będzie nakaz jazdy prosto. Objazd do Banacha poprowadzi ulicami Dickensa i Pawińskiego, a do Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Kopińską i Białobrzeską.
Nie będzie wjazdu z Grójeckiej w Opaczewską, zostanie zachowany natomiast wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką.
Inaczej na Bitwy Warszawskiej 1920 r.Razem ze zmianami na Grójeckiej będą również korekty organizacji ruchu na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Wydłużony zostanie odcinek, na którym ruch odbywa się tylko jedną jezdną – do skrzyżowania z Grójecką. W obie strony kierowcy pojadą po jezdni zwyczajowo służącej do jazdy w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich. W stronę ronda będzie jeden pas. Z kolei w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem, zostaną wyznaczone dwa: jeden do skrętu w lewo, do centrum, a drugi do jazdy prosto w Banacha lub do skrętu w prawo, w stronę alei Krakowskiej.
Autobusy na trasach objazdowychZmienią się trasy autobusów WTP linii: 154, 167, 191, 208, 414 i 521. Autobusy 154 (w kierunku Dworca Zachodniego) i 414 (na Bródno Podgrodzie) z ulicy Grójeckiej skręcą w Dickensa, następnie pojadą Pawińskiego do Banacha i dalej do Bitwy Warszawskiej 1920 r. W drugą stronę trasy nie zmienią się. Autobusy linii 167 ominą ulicę Grójecką i skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 r. ulicami: Kopińską, Sokołowskiego „Grzymały” i Alejami Jerozolimskimi do alei Prymasa Tysiąclecia. Z kolei 191 na Ochocie skończą trasę na ulicy Banacha. Autobusy jadące z Ursusa z ulicy Grójeckiej skręcą w Wawelską, następnie w Żwirki i Wigury, dalej w Banacha do przystanku Banacha Szpital 04. W stronę Ursusa pasażerowie będą mogli wsiąść na tymczasowym przystanku Banacha 55, przed skrzyżowaniem z ulicą Wolnej Wszechnicy. Stamtąd autobusy pojadą prosto Banacha w Bitwy Warszawskiej 1920 r. do swojej trasy. Na pętlę Szczęśliwice przeniosą się autobusy linii 208. Będą kursowały ulicami: Dickensa, Grójecką (w przeciwnym kierunku Harfową), Włodarzewską, Alejami Jerozolimskimi, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Szczęśliwicką. Trasa linii 521 zostanie skrócona. Autobusy przewiozą pasażerów między Falenicą a Dworcem Centralnym.
Linie nocne również zmienią trasy. N01 w kierunku Nowodworów pojedzie ulicami Pawińskiego i Banacha, a N43 na Chomiczówkę: Raszyńską, Żwirki i Wigury i Banacha.
Tramwaje na razie będą kursowały bez zmian. Nie zmieni się także trasa objazdowa dla linii 157.